Om du har tagit emot en hemleverans och emballaget som varan kom i var synligt skadat (och innehållet) ska detta anmälas till oss inom 7 dagar men helst omedelbart. Gör du inte detta i tid riskerar du att inte få ersättning för skadorna som uppstått.

Fraktskadan ska dessutom ha noterats av speditören vid mottagandet av varan samt på din fraktsedel. Du måste vara mycket tydlig med att påpeka att varan är transportskadad mot speditören vid leverans, detta är ditt ansvar som kund. Har detta inte skett, ring upp speditören (antingen chauffören eller fraktbolaget) så snart som möjligt efter leveransen. Detta ska göras innan du fyller i nedan formulär.

Spara emballaget samt eventuell fraktpall som varorna kom med tills ditt ärende är helt uträtt, tack.

Vänligen fyll i nedan formulär så återkommer vi till dig så fort vi kan (vanligen inom 2 arbetsdagar). Uppgifter så som ordernummer finner du på din orderbekräftelse från oss. Bifoga flera, tydliga bilder (max 10 stycken), både på det skadade emballaget och på de synliga felen på varan. Bifoga gärna en bild på din fraktsedel också där noteringen om det skadade emballaget syns.

<< Jag valde fel alternativ - Gå tillbaka <<